Anxiety-ku Masih Ada

Assalamualaikum,

Dah berbulan-bulan tidak update.
Banyak benda yang berlaku.
My General Anxiety Disorder came back & I survived it.

Selama ni memang saya amalkan supplemen Shaklee je untuk my anxiety. Lepas tu perlahan-lahan makin kurang membeli stok untuk tambah semula supplemen yang dah habis terutamanya Ostematrix & Alfalfa Complex. Saya banyak bergantung kepada B-Complex je. Overtime bila diet pun kita tak jaga, banyak makan makanan & minum minuman manis, badan mula menyimpan toksik. Bila dah menyimpan toksin, badan jadi lemau, cepat penat & malas. Tidur pun dah tak menentu & tak lena

Minggu lepas paling teruk. Saya banyak MC sebab badan dah tak larat. Badan dah lemau. Seminggu tu dari 5 hari kerja, 2 hari je saya benar-benar berfungsi. Hari lain saya semacam revert back kepada keadaan masa GAD saya teruk. Banyak termenung dari buat kerja. Banyak tertanya-tanya dalam kepala ‘What if’ questions.

I have to put a stop to it.

So end up minggu lepas saya borong B-Complex, Garlic Complex (sebab badan rasa macam ada gatal-gatal) & juga Alfalfa sebotol kecik. And this week, Alhamdulillah! I have spring in my steps! Hari-hari lawas. Mudah tidur pun ye. Mudah jaga & tidak mengantuk semula pun ye. I am back to normal.

Apa yang saya buat ialah:

Pagi – 2 biji B-Complex + 5 biji Alfalfa
Maghrib – 5 biji Alfalfa + 2 biji Garlic
Malam sebelum tidur – 4 biji Ostematrix.

Kadang-kadang saya add on – Solaray Passion Flower. Ni memang ubat tidur yang power. Saya jarang makan sebab kesan mengantuk dia boleh lebih 8 jam. Kalau tidur 6 jam, lagi 2 jam kita dah terjaga memang akan rasa mengantuk sangat. So saya makan bila perlu. Nak tunggu Shaklee Malaysia bawa masuk supplemen khusus untuk anxiety & depression ni tak tahu bila, so kita makan dulu mana yang boleh. Bukan untuk sesiapa, untuk kesihatan mental kita juga.

Hendak order supplement untuk Anxiety anda? Sila klik di sini

Hendak order Alfalfa Complex sebotol kecil? Sila klik di sini

Hendak order Alfalfa Complex sebotol besar? Sila klik di sini

One thought on “Anxiety-ku Masih Ada

What's Your Adventure Today

