Dah 2 Minggu…

Assalamualaikum,

Dah 2 minggu tak makan B-Complex Shaklee. Withdrawal symptom dah mula terasa. Hari ni betul-betul stress sebab kerja banyak sangat. Tetiba menjelang jam 4 petang mencanak-canak kerja datang. Saya ni bukan boleh bila dalam keadaan macam ni.

Mula la laju je otak berputar sebab saya rasa tertekan nak buat 20 kerja dalam masa 1 jam 30 minit. Mula la hunching my shoulders involuntarily, satu habit separa sedar yang masih terbawa-bawa sejak ada GAD 7 tahun lepas.

Rahang mulut pun mula la rasa ketat. Tutup mulut, sakit rahang, buka mulut pun sakit rahang. Sebabnya? Saya ketap gigi. Salah satu habit yg saya tak sedar saya buat bila dalam keadaa stresa. Lama-lama saya dapat Temporomandibular Disorder atau TMD. Rahang tersangkut. Memang tak boleh buka mulut langsung. TMD ni penyakit kekal. Sekali dah kena, sentiasa ada. Jadi kena kawal stress. Tak boleh anxious sangat sebab dalam tidur pun saya ketap gigi.

Jadi dua ni antara petanda fizikal badan saya tengah stress atau risau melampau. Otak pun tak tenang. Macam kejar sesuatu. Memandu kereta jadi tak fokus sebab otak tengah laju berpusing. Kalau jadi macam ni saya selalu akan pakai alat tally counter di jari dan istighfar & selawat untuk tenangkan hati. Kadang-kadang sampai 300 lebih kali la selagi otak saya tak tenang. Hehe. Bagus juga, dapat pahala free 😄

image

Kesimpulannya, minggu depan gaji kena beli B-Complex ni. Kalau tak, serabut otak, tak boleh tidur, tak boleh fokus & tak tenang. I need calm.

Salam sayang,

Huda Mahmud
SID: 928995
H/p: 012-2794197

What's Your Adventure Today

