Benda Baru

Assalamualaikum,

Apa khabar semua? Rindu saya tak? Hehe.
Hari ni saya nak cerita pasal benda baru.

Shaklee ni adalah benda baru bagi saya. Sebelum ni tak kenal supplemen tu apa, bagaimana nak makan, perlu ke supplemen ni. Bila jadi satu peristiwa yang tak dijangka dalam hidup saya, barulah terbuka luas apa itu Shaklee & supplemen.

Saya dah start makan & nampak keberkesanannya yang amat baik pada kesihatan mental saya, maka saya fikir kenapa tidak saya kongsikan dengan orang lain. Jadi saya daftar sebagai Shaklee Independent Distributor. SID in short. Mulalah hidup saya sebagai usahawan. Cewah!

Sebelum berniaga nampak dunia usahawan macam senang je. Dah mula berniaga, baru tau susaj sebenarnya. Benda baru kan. Saya pula jenis banyak fikir negatif, jadi nak tukar ‘mindset’ agak sukar. Sangat-sangat sukar. Pemikiran negatif telah bersarang bertahun-tahun dalam diri saya sampai jadi ‘anxiety’.

image

Mula berniaga Shaklee ni telah membawa saya ke alam perubahan diri, motivasi & pemikiran. Ia proses yang sangat lama untuk mengikis kerak pesimis. Tapi saya tak putus asa. Saya terap habit baru dalam hidup saya. Dan saya terasa perubahan pada motivasi saya. Saya lebih positif. Benda-benda mudah je yang saya lakukan:

1. Solat Dhuha
2. Selawat
3. Istighfar
4. Bangun awal.
5. Masuk ofis awal

Alhamdulillah, walaupun setahun lebih saya jalani proses memotivasikan diri, saya gembira walaupun belum mencapai tahap seperti ahli kumpulan LiSA Shaklee saya. Saya insya’Allah akan jadi macam mereka. Orang-orang yang berjaya.

image

Perjalanan kita masing-masing dalam menuju kejayaan sangat berbeza. Ada yang cepat, ada yang lambat macam saya la. Tapi nasihat saya, nikmati perjalanan hidup ke arah positiviti. Be happy.

Salam sayang,

Huda Mahmud
Shaklee ID No.: 928995
H/p No.: 012-2794197 (SMS / WhatsApp / Telegram)
Email: huda.mahmud79@gmail.com

What's Your Adventure Today

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s