Lecithin & Kuih Raya

Assalamualaikum,

Wah! Mak rindu uollss!! Lama Mak tak hapdate kan..

Now dah 22 Ramadhan. Seminggu lagi Raya.

Eh..ni Mak nak tanya uolls nih, suka makan juadah raya ke? Kalau suka sangat meh Mak tepek berapa kalori juadah raya yang uolls gemar:

Name of food                   Serving Size              Calories
Ketupat                                1 piece (80g)                    88
Ketupat Palas                          1 piece (80g)                   124
Lemang                                 1 medium slice (35g)             82
Rendang, Ayam                       1 piece                         148
Rendang, Daging                     2 medium pieces                  64
Lontong with sayur               1 bowl                          350
Soto Ayam                              1 bowl                          403
Laksa                                  1 plate                         550
Serunding, Ayam                     55g                             180
Serunding, Beef (Daging)       55g                             200
Soft Drink                             1 Medium Glass                   65
Nasi Putih (White Rice)           1 Plate                         166
Nasi Dagang with fish, egg etc   1 Plate                         505
Mee-hon, Fried                         1 Plate                         295
Satay (Chicken/Beef)               5 Sticks                        180


Haa..tu baru sekeping @ 1 servings untuk setiap hidangan. Kalau uoll makan semua lepas tu berkeping2 camno??! Banyak oii lemak terkumpul dalam badan tu. Kolesterol pun boleh naik!

Kalau tak mahu usaha keras uolls kurang berat masa bulan Ramadhan ni sia-sia, boleh la bawa balik kampung sebotol LECITHIN.

LECITHIN UNTUK RAYA
LECITHIN UNTUK RAYA

APA MANFAAT LECITHIN NI?

  1. Sangat terkenal dalam membantu menurunkan berat badan dan pelansingan badan di mana lecithin membantu menghalang tubuh daripada menghadapi masalah obesiti. Pengambilan supplement lecithin dalam kuantiti yang banyak iaitu maksimum 6 biji sehari dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang.
  2. Lecithin bertindak sebagai “pembersih” salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.
  3. Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut lemak dengan lebih berkesan.
  4. Menjaga kesihatan hari dengan menghalang enapan lemak pada hati, sirosis hati dan mencegah hati berlemak serta membantu memulihkan kesihatan hati bagi orang yang menghadapi masalah kesihatan hati.
  5. Soya lecithin membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit danmenjadikan kulit lebih cantik dan gebu, mengaktifkan metabolisma sel dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan. Jugabagus untuk mencegah eczema
  6. Antara manfaat lecithin juga adalah dapat menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi pada tubuh seperti penyakit kulit dan menjadi punca kepada dermatitis dan demam alergi. Jadi, secara tidak langsung lecithin juga berupaya membantu menangani masalah alergi pada tubuh.
  7. Soya lecithin mengelmulsi kolestrol berlebihan yang menjadi punca kepada 90% kes batu karang dan dapat menyekat kejadian batu karang.
  8. Kolina yang terdapat dalam soya lecithin membentuk penghantar saraf kranial yangmempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress. Wanita hamil disyorkan mengambil lecithin dalam jumlah yang secukupnya untuk menggalakan tumbesaran sihat janin.
  9. Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pengerasanarteri atau penebalan pada pembuluh arteri (arteriosklerosis)dan menggalakan peredaran darah.
  10. Pengambilan supplement lecithin sebanyak 6 biji sehari turut memperbaiki masalah prostat dan urethra lelaki
  11. Soya lecithin juga bermanfaat dalam meringankan masalah sembelit kerana lecithin membantu melembabkan usu dan meleraikan toksin dalam usus yang menjadi penyebab sembelit.
  12. Lecithin juga berguna untuk kesihatan rambut dimana khasiat lecithin menjadikan rambut lebih sihat, kuat dan berkilat.
  13. Bukan sebagai ejen pelansingan sahaja tetapi juga membantu mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopous.
  14. Lecithin berperanan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari ke dalam sel-sel badan dengan lebih berkesan kerana kekurangan kolina yang terdapat dalam lecithin merupakan antara penyebab memberan sel mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting. Banyak faktor yang mendorong kepada pengerasan sel terutamanya bahan-bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan logam yang diserap oleh tubuh yang terdapat pada makanan harian, penambah perasa makanan, bahan racun serangga dll.
  15. Soya lecithin membantu membina sistem imunisasi yang kuat dengan menyalut sel darah merah dalam tubuh dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Struktur lecithin juga dapat melindungi sel-sel tubuh dari teroksida
  16. Lecithin juga berfungsi untuk mengeluarkan “clogged duct” yang menyebabkan puting ‘nipple’ tersumbat. Pengambilan setiap hari secara tidak langsung dapat mencuci “clogged duct” dan seterusnya melancarkan pengeluaran susu ibu. Sesiapa yang menghadapi masalah puting tersumbat bak kata orang tua-tua boleh gunakan lecithin. Kiranya dapat turunkan berat badan, kulit cantik, rambut cantik berkilat, masalah lupa lepas bersalin pun dapat diatasi.

Baca dah? Nak tak sebotol LECITHIN untuk MUSIM RAYA nanti?

Harga sebotol murah je.. RM 52.50

Sapa nak maintain berat badan yg sihat semasa raya ni PM atau SMS Mak laju-laju!

Mak boleh COD – Kuchai Lama, Klang, Bukit Rahmat Putra, Sg Buloh, Kuang, Kundang, Rawang.

K..Da

Salam Ramadhan

HUDA | SID: 928995 | 0122794197

Advertisements

Anda Sering Migrain? Boleh Cuba Set Ni

Assalamualaikum,

Sudah 5 bulan berlalu sejak saya mula-mula amalkan pengambilan supplemen Shaklee dalam hidup saya & alhamdulillah hidup saya telah berubah kearah yang lebih baik terutamanya masalah kesihatan.

Bertahun-tahun sejak saya berumur 15 tahun, saya alami migrain yang amat teruk. Ibubapa saya masa saya sekolah dulu tak galakkan ambil Panadol. Mereka suka homoepathy. Terus terang saya rasa amat teruk sekali lousy sangat.

Bila mencecah 20-an, saya tak boleh tahan kerana migrain saya sangat intense! Panadol tak jalan dah kalau saya migrain straight 3 hari non-stop. Jadi pain killer @ Ponstan la yang jadi ubat wajib saya. Tapi saya tak suka sebab ubat-ubat ni buat otak saya letih. Lama-lama Ponstan yang kuning pun tak jalan. Saya kena ambik Cafalgot (ubat khas untuk migrain) & Ponstan warna biru. Ni memang berkesan.

image
DULU: Bekalan Ponstan saya untuk 3 bulan jika migrain menyerang

Namun sejak saya amalkan set berikut sejak 4 bulan lepas, alhamdulillah, tiada lagi serangan migrain mengejut! Saya hanya akan dapat migrain jika cuaca terlalu panas, itupun akan dapat petanda awal & cepat hilang tanpa perlu ubat. Hanya perlu tidur sebentar.

Set supplemen Shaklee yang saya amalkan adalah:

OMEGA GUARD
OSTEMATRIX
B-COMPLEX

image
SEKARANG: Supplemen Shaklee yang saya ambil yg membantu 'menghilangkan' migrain saya

Kalau saya yang bertahun-tahun migrain akhirnya menemui cara semulajadi untuk mengawal @ mengurangkan serangan migrain, saya pasti anda juga boleh mendapat manfaat yang sama.

Jika anda hendak mendapat maklumat lebih lanjut boleh hubungi saya. Insya’Allah saya akan membantu anda.

Salam sayang,